Köpvillkor

PRISER
Alla priser är angivna i SEK inkl moms. Observera att alla ordrar inom Sverige när de debiteras är inkl 25% mervärdesskatt (moms). Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader eller andra kostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.

BETALNING
Du kan som kund välja mellan förskottsbetalning till BG eller betala med SWISH.
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande

SWISH
Du betalar enkelt genom att klicka på knappen för SWISH-betalning i kassan och legitimerar dig med BankID. Inga avgifter tillkommer.

FÖRSKOTTSBETALNING (Bankgironummer: 213-3619)
För att förskottsbetala din beställning använder du ditt ordernummer som meddelande, därefter betalar du in pengarna till Bankgironummer: 213-3619. Inga avgifter tillkommer.
(det kan ta upp till 1-3 bankdagar innan vi kan registrera din betalning)

UTLANDSBETALNINGAR - PAYMENTS OUTSIDE SWEDEN
PREPAY WIRE TRANSFER
Please pay the amount on the invoice that you recive in your E-mail and write your order number with the payment.
IBAN: SE8150000000053571025628
SWIFT/BIC: ESSESESS

TELEFONBESTÄLLNING
Du kan alltid ringa in din order till vår kundtjänst. Öppet vardagar mellan kl 09-16.
Telefon nummer: 08-410 749 00

KVITTO & ORDERBEKRÄFTELSE
Du får en orderbekräftelse på e-post när din beställning gått igenom. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 3 timmar, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och att vårt mail inte har hamnat i din spambox. Om det inte finns där, kontakta oss, så skickar vi den på nytt. När din betalning registrerats får du ett kvitto på att din betalning mottagits.

FRAKT INOM SVERIGE – PRIVATPERSONER
Försändelser till privatpersoner skickas med DHLs tjänst Service Point.
Försändelsen aviseras med sms eller e-mail och du hämtar ut paketet på närmaste ombud från din uppgivna leveransadress. Fraktavgift: 59 kr för försändelser upp till 3 kg

LEVERANSTIDER
Ordrar som kommer in före kl. 12.00 packas och skickas samma dag med DHL. Leveranstiden hos våra fraktleverantör är normalt 2-3 arbetsdagar beroende var i landet du bor.

EJ UTÄMTAT PAKET
Ditt paket ligger normalt i 7 dagar hos ombudet/service points innan de skickas tillbaka till vårt lager.

Det är upp till dig som kund att uppge en giltig och korrekt leveransadress samt kontaktuppgifter. Om vi får tillbaka ett paket som skickats till fel adress är det upp till kunden att betala en ny frakt. Om ett paket ej lösts ut på posten eller ej blivit uthämtat förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande minimum 250 kr. Detta kommer på en separat faktura till dig och gäller oberoende av fraktmetod och fraktbolag.

ÅNGERRÄTT
Du som kund kan aldrig hävda ångerrätt för ej uthämtat paket. För att ångerrätt ska gälla enligt lagen om distansavtal måste du hämta ut ditt paket och returnera det till Zanello Brands AB. Det är alltid du som kund som betalar returfrakten vid ångerrätt.

FRAKT TILL ÖVRIGA LÄNDER
Frakt utanför Sverige bedöms alltid separat och offereras dig som kund innan ordern går iväg. Kontakta oss om du vill att dina varor ska skickas utanför Sverige. Ordrar utanför Sverige levereras alltid exkl. svensk mervärdesskatt.

TVISTFÖRFARANDE
Om tvist uppstår mellan Zanello Brands AB och kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmäna Reklamationsnämnden. Vi kommer att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendation.


RESERVATION FÖR FELAKTIG INFORMATION

Vi har som målsättning att all information alltid ska vara korrekt. I undantagsfall kan det dock hända att den information som visas på vår webbsida innehåller fel.

Sådana eventuella fel kan bland annat utgöras av bild, skrivfel, ofullständiga produktbeskrivningar, felaktiga priser eller felaktig information angående en produkts lagerstatus. Vi förbehåller oss rätten att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst utan föregående meddelande.

Om fel pris har angetts för en produkt som du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med din beställning. 

Om någon produkt i din order inte går att leverera, kontaktar vi dig för att eventuellt försöka hitta en ersättningsprodukt eller korrigera storlek eller dylikt. Naturligtvis går vi aldrig vidare med din order utan att först få ditt godkännande av eventuell ändring i din order.

 BEHÖVER DU HJÄLP

Kontakta vår kundtjänst som är tillgänglig via telefon på vardagar 09-16 på 08-410 749 00, eller skicka ett mail på [email protected], så besvarar vi det inom 24 h.